Wat heb ik dan met Rotjeknor?

Zo’n vijftien jaar geleden werkte ik in Amsterdam. Ik kreeg toen elke dag de vraag waarom ik in Rotterdam woonde. Die laatste vraag krijg ik niet meer.

Wat heb ik dan met Rotjeknor?

Zo’n vijftien jaar geleden werkte ik in Amsterdam. Ik kreeg toen elke dag de vraag waarom ik in Rotterdam woonde. Die laatste vraag krijg ik niet meer.

Interessante groeiblogs? Schrijf je dan in voor volgende b(v)logs.

Voornaam
Achternaam
E-mailadres

Wat heb ik dan met Rotjeknor?

Ik heb zo’n vijftien jaar geleden in Amsterdam gewerkt. Ik kreeg toen elke dag de vraag waarom ik in Rotterdam woonde. Die laatste vraag krijg ik niet meer. Sterker nog, ik concurreer nu met Amsterdammers op de 010 woningmarkt. En op straat wordt mij steeds vaker door toeristen naar de Markthal gevraagd.

Het unieke

Het unieke van deze stad wordt meer en meer herkend. Ook de Rotterdammers zelf zijn trotser geworden op hun gerse gemeente. Maar waarom woon ik graag in Roffa en waarom werk ik nou zo graag voor Rotterdamse organisaties? Of voor ondernemers en managers die Rotterdams van geest zijn? Dat is niet alleen omdat ik zelf onder de Rotterdamse rook geboren ben.

De stad is duidelijk in zijn eigenheid en is van het gewoon doen. Hier worden de overhemden met opgerolde mouwen verkocht. Niet voor niets is de positionering van Rotterdam ‘Make it happen’. De eigenheid van de stad zit ‘m in dat wat rauwe, onafgewerkte. Al is dat de laatste jaren veranderd. Ech wel!   

Stay close to what you are

En dat leidde tot de waarschuwing ‘Rotterdam, stay close to what your are’. In het culturele IABx2017 rapport staat dat de stad juist authentiek moet blijven om een internationale culturele hotspot te worden. Met andere woorden, je moet je kracht nuttig gebruiken. Meegaan in de verandering zonder het eigene te verliezen. Dan leidt deze gedrevenheid tot effectieve, productieve en creatieve resultaten.

Met de Merkenkwekerij help ik het zakelijk dienstverlenend MKB met het vinden van het eigene. Veel ondernemingen hebben een prachtig verhaal maar zijn nog te weinig onderscheidend in marketing en communicatie. En dat is ook belangrijk in de B2B.

Daadkracht

Klanten doen bij voorkeur aankopen bij unieke, echte bedrijven. Of ze dit nu privé of zakelijk doen. In merken denken en plannen maken, helpt bij het realiseren van goede groei. Zo af en toe loont het als ondernemer om iets minder te doen en iets meer te denken. Laat de daadkracht dan maar even aan mij over.