Groeien in de 'nieuwe economie'

Groeien in de 'nieuwe economie'

Een mooi beeld voor inspelen op verandering en groei is een kwekerij. De 'nieuwe economie' vraagt andere strategie en marketing voor veel organisaties. Sterke merken weten goed buiten naar binnen èn binnen naar buiten te vertalen. Ook jouw onderneming kan sneller groeien als A-merk.  

De Merkenkwekerij helpt je graag met visie, plannen en uitvoering. En verbindt daarmee jouw creatieve ondernemers ideeën aan meer commerciële slagkracht.  

Groeien in de 'nieuwe economie'
Profiel
Meer over de ondernemer zelf Meer

Esther Zeilstra roeide op de Rotte en voer langs Kwekerij E. Zijlstra. Op dat moment besefte zij dat een kwekerij hét beeld is voor een bloeiende onderneming. Zij wist al dat merkversterking een ideale voedingsbodem voor meer onderscheidend vermogen biedt. Zodat een klant echt kan kiezen. De Merkenkwekerij was een feit. 

Het lukt Esther om mensen in beweging te zetten. Door anders te kijken. Door professionele merk- en organisatiekennis met veranderingservaring praktisch te vertalen. En te helpen bij het concreet maken en realiseren van nieuwe ontwikkelingen en omzetgroei. De adviezen zijn persoonlijk en op maat gemaakt. Moeilijke dingen worden zo makkelijker.

Naast merk- en bedrijfsgroei adviseur werkt zij ook regelmatig interim als marketing- en communicatie professional en verander- en implementatie programmamanager.

Esther werkt vanuit haar missie. Zij wil het zakelijk dienstverlenend MKB overtuigen dat merkdenken en plannenmakerij wèl helpen. Omdat het loont als ondernemer om af en toe iets minder te doen en iets meer te denken. Dat ontwikkeling van je onderneming of van jezelf ook leuk kan zijn. Omdat goede groeiplannen leiden tot daadkracht die loont. 

Kennisoverdracht staat ook centraal. Zij (mede)organiseerde daarom de Merk010 verkiezing. Een verkiezing voor en door ondernemers die Rotterdamse zakelijke bedrijven merkinspiratie bood.

Esther werkte ook als marketingdocent, schrijft over merkversterking en heeft inmiddels een aantal merkversterkingsprojecten in het onderwijs gedaan. Want onderwijs en marketing gaan ook samen.

Het CV van Esther Zeilstra is te vinden op LinkedIn.

Aanbevelingen
Welke resultaten zagen klanten Meer

"Esther is in staat om in korte tijd zich in te leven in een organisatie en de marktmogelijkheden. Hierdoor is ze in staat om op basis van een grondige analyse snel tot een uitvoerbaar marketingplan te komen. Haar kracht is tevens gelegen in de uitvoering van het plan. Ze beschikt zelf over een uitgebreid netwerk waardoor een organisatie in de uitvoering echt kan versnellen. Haar doelgerichte stijl van werken werkt zeer positief bij bedrijven die een zetje in de juiste richting nodig hebben. Kortom, een professional in haar vak die voor veel bedrijven toegevoegde waarde kan hebben".
Dennis Gouka, oud-CEO Sofon (2018)

"Esther is in staat om snel een enorme hoeveelheid informatie overzichtelijk te maken en terug te brengen naar de essentie. En dit op te volgen met overzichtelijk te nemen stappen. In combinatie met haar open en duidelijke manier van communiceren leidt dit tot een prettige samenwerking".
Reinoud de Vries, directeur-bestuurder Octant (2017)

"Als MKB ondernemer ben ik nu overtuigd van de inhuur van een externe marketing- en management adviseur. Door mijn samenwerking met De Merkenkwekerij en het volgen van haar vijf stappen plan is er nu duidelijkheid over groei en marktbewerkingsmogelijkheden voor Licht NL. Ook kwam er meer structuur in onze manier van werken. Esther’s inlevingsvermogen, enthousiasme en snelheid van werken versterken de omzet resultaten en zet mensen in beweging. Ook zet ze graag haar netwerk voor ons in."
Theo van der Velden, directeur eigenaar Licht NL (2014)

"Wat Esther kenmerkt is haar overtuigingskracht, haar dynamiek en met name haar resultaatgerichtheid. Linksom of rechtsom, Esther zorgt ervoor dat het goed komt! Ook haar zelfstandige werkwijze is erg positief te noemen. Ik kan Esther dan ook van harte aanbevelen als projectmanager en/of als implementatiemanager in dynamische, complexe en veranderende organisaties."
Matthijs Lodder, manager programma's en projecten NS Reizigers (2013)

Meer referenties van Esther Zeilstra zijn te vinden op LinkedIn.

Partners
'Het Nieuwe Samenwerken' : Meer

De Merkenkwekerij opereert in diverse netwerken. En overlegt met andere marketeers, communicatie- en online professionals. Ook zij kunnen snel inspelen op jouw ondernemersvraag en werken prettig samen.

Bas Braad
Verandermanager 

Richard de Groot en Harry Kerklaan
Creatieve concepten en copy writing
Stefan Kaufman
Webdesign & web-based software

Guido David
Merkstrateeg