Ga niet voor groener gras

Ga niet voor groener gras, kies je eigen kleur. Durf af te wijken van de rest van jouw branche en zoek je eigen kernwaarden.

Ga niet voor groener gras

Ga niet voor groener gras, kies je eigen kleur. Durf af te wijken van de rest van jouw branche en zoek je eigen kernwaarden.

Interessante groeiblogs? Schrijf je dan in voor volgende b(v)logs.

Voornaam
Achternaam
E-mailadres

Ga niet voor groener gras, kies je eigen kleur
Durf af te wijken van de rest van jouw branche

 

Staar jij je blind op het groenere gras van je buurman of kies je je eigen kleur? Succesvolle ondernemers onderscheiden zich van de rest van de markt door hun eigen visie te ontwikkelen en hier trouw aan te blijven.

Visie is weten hoe je toegevoegde waarde aan je klanten kunt bieden. Dat ontdek je door stil te staan bij de kernwaarden van jouw bedrijf. Iedere organisatie heeft namelijk zijn specifieke eigenschappen waarmee het zich onderscheidt van de rest van de markt. Niet ieder bedrijf is zich echter bewust van die unieke kernwaarden. Of kijkt te veel naar wat de collega’s in de branche roepen.


Kernwaarden gaan verder dan het algemeen gangbare ´klantgerichtheid´, ´betrouwbaarheid´ en ´kwaliteit´. Volgens mij de meest gebruikte containerbegrippen van b2b ondernemingen ;-). En de meest gebruikte kernwaarden zijn ook nog eens waarden die klanten min of meer mogen verwachten. Ooit de website van een organisatie gezien waar stond dat ze de klant totaal niet centraal stellen?

 

Voor het vergroten van je onderscheidend vermogen in de markt, is de verbeeldingskracht van je merk nodig. Een verbeeldingskracht die ervoor zorgt dat je het juiste gevoel over jouw bedrijf en je producten en diensten op je klanten overbrengt. Hierdoor trek je de juiste klanten aan en verdubbel je je bedrijfsrendement. Ook kiezen nieuwe medewerkers dan jouw bedrijf uit om voor te werken.

 

Hebben jullie je kernwaarden al op een rijtje? Check dan in onderstaande cliché kernwaarden bingolijst of jouw organisatie wel zo onderscheidend is als je denkt. Zijn er meer dan twee vakjes omcirkeld? Bingo! Dan is het echt tijd om jullie onderscheidend vermogen te vergroten door jullie kernwaarden aan te scherpen.

 

Cliché kernwaarden bingolijst

goede service

kwaliteit

goede prijs/kwaliteit verhouding

deskundig

betrouwbaar

kennis van zaken

integer

enthousiast team

landelijk werkend

innovatief

meedenkend

klantgericht

klantvriendelijk

expertise

lange historie

respect